OndamedFor øgetvelvære
Ondamed i brug

Sådan virker Ondamed

Naturens helende kraft
Det kan bedst forklares ved at bede dig tænke på EKG der opfanger elektricitet fra hjertet, og EEG der opfanger elektricitet fra hjernen, filosofien er simpelt hen at det ikke kun er hjerne og hjerte der har elektriske bølger, men at alle vore organer har elektriske bølger, både raske og syge organer udsender disse bølger og det er med med dem Ondamed arbejder.

Det er klientens puls der bestemmer behandlingen
Ondamed er baseret på princippet om elektromagnetisk induktion. Ondamed -enheden frembringer et fokuseret pulserende elektromagnetisk felt, der trænger dybt ind i en målrettet region af kroppen for smertefrit at stimulere vævet og kickstarte de cellulære aktiviteter. Ondamed fremkalder bittesmå mikro-strømme i vævet og en form for biofeedback kendt som det "vaskulære autonome signal (VAS)", påvises via pulsen, der bruges til at vælge de relevante frekvenser og anatomiske steder for stimulation, som er unikke for hver enkelt patient.

Behandlingen er ikke inversiv
- og kan derfor ikke gør skade

Behandlingen er, helt sikker og effektiv for en bred vifte af lidelser og har gennem de 20 år systemet er anvendt til behandling, ingen kendte bivirkninger. I første omgang, kan patienter føle en forværring på grund af den afgiftende effekt, også kaldet en helbredende krise eller Herxheimer reaktion, men disse effekter aftager oftest meget hurtigt.

Din krop er din læge
Den cellulære*elektriske biofeedback fra Ondamed-enheden øger klientens bevidsthed og bevidste kontrol af fysiologiske aktiviteter, som gør det muligt for klientens eget system at bringe krop og sind frem imod en hurtig og varig helbredelse. Erfaringen viser at mange tilstande forbedres hurtigt, som om kroppen simpelthen har haft brug for et signal for at kickstarte den helbredende proces. I nogle kliniske forsøg, har 85% af patienterne følt en positiv og gavnlig virkning af deres Ondamed behandlinger.

Rolf Binder, tysk elektronikingeniør med speciale indenfor medicinsk teknologi har udviklet Ondamed® Biofeedback systemet og har forsket i denne behandlingsform i mere end 20 år.

forskellige behandlinger

skod

Rygeafvænning

Har du brug for hjælp til at komme af med nikotinafhængighed?
Er du motiveret og har lysten til at stoppe med at ryge?
- Bliv røgfri uden fysiske abstinenser på kun 1 time.

Behandlingen, der foregår fuldt påklædt og er helt smertefri, fjerner ved hjælp af elektromagnetiske frekvenser den fysiske trang og behovet for nikotin. De fleste er afvænnet efter kun 1 behandling. I forbindelse med afvænningen gives en Detox-behandling, så kroppen hurtigere udskiller den ophobede nikotin og andre affaldsstoffer.

Læs om min egen succes - Fra storryger til IKKE ryger

stress

Stress og udbrændthed

ONDAMED® Biofeedback kan have en god efffekt på akut opstået udbrændthed og stress.
Udbrændthed er den ekstreme grad af længerevarende kronisk stress og er en biologisk og følelesesmæssig tilstand, hvor man mister gnisten og "brænder ud"

Smertebehandling
ONDAMED® Biofeedback har vist gode resultater til behandling af akut opstået smerte eller en længerevarende kronisk smerte i kroppen som f.eks. rygsmerter og fibromyalgi.

Wellnessbehandlinger

- vital resten af livet

Anti ageing
- Øger kroppens evne til at regenerere

Skincare - Få en sund hud og reducer de naturlige aldringstegn

Detox - En afgiftning kan være med til at fjerne træthed og muskelsmerter

Vægttab - Hjælper og støtter små og store vægtab

Kosttilskud -

I forbindelse med vægttabsbehandling

Ved større vægttab fungerer vægttabsprogrammet bedst hvis man følger en diæt og evt. tager et kosttilskud.

Vi anbefaler produkterne indenfor udvalget i Figuractivs supper, shakes og barer. Disse produkter er kosttilskud med stor mængde af mælkeprotein, og med alle de vitaminer du får ved et normalt måltid.
Sammen med disse produkter udleveres også en diætplan.

Læs mere om Figuractiv her